Kart- og planlovseksjonen
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.2000* Ny via splittelse
01.01.2010* Navneendring
Seksjonens ansvarsområde:
Ansvar for kartpolitiske oppgaver, etatsstyring av Statens Kartverk, plan- og arealdata, eiendomsinformasjon, koordinering – formidling, og koordinering av lovutredning knyttet til PBL og annet lovverk.
Kilde: Regjeringen.no, 2010
01.01.2014* Navneendring
Ansvarsfelt (kilde: regjeringen.no):
Ansvar for kartpolitiske oppgaver, etatsstyring av Statens kartverk, plan- og arealdata, eiendomsinformasjon, koordinering – formidling, og koordinering av lovutredning knyttet til plan- og bygningsloven (pbl) og annet lovverk.
31.12.2017* Nedlagt
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.