FORVALTNINGSDATABASEN

NAV Familie- og pensjonsytelser Stord

Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.

Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.

01.01.2008* Nyopprettelse

Navn: Nav Forvaltning Stord
Kort navn: Nav Forvaltning Stord
Tilknytningsform: Andre ordinære forvaltningsorgan
COFOG: 10 Sosial beskyttelse
Tilhører gruppe : Nav Forvaltning
Type enhet: Enhet som inngår i etat eller gruppe
Lokalisering: 1221 Stord

Forvaltningsenhetene sluttbehandler fremsatte krav om ytelser på familie- og arbeidsområdet i sine respektive fylker. Grensesnittrutinene beskriver oppgavedelingen mellom NAVs lokalkontor og forvaltningsenhetene på de ulike stønadsområdene. På områder som krever skjønn, legger forvaltningsenhetene de skjønnsmessige vurderingene fra NAVs lokalkontor til grunn når de fatter sine vedtak. Forvaltningsenhetene er opprettet for å avlaste NAVs lokalkontor slik at kontorene kan konsentrere seg om veiledning og oppfølging av brukere.

Forvaltningsenhetene skal sikre:
- Effektiv saksbehandling
- Høy kvalitet i saksbehandlingen
- Likebehandling

01.01.2014* Navneendring

Navn: NAV Forvaltning Hordaland 02
Kort navn: NAV Forvaltning Hordaland 02

01.01.2017* Navneendring

Navn: NAV Familie- og pensjonsytelser Stord
Kort navn: NAV Familie- og pensjonsytelser Stord

01.01.2017* Horisontal flytting

(Enheten har endret overordnet.)
Tilhører gruppe : NAV Familie- og pensjonsytelser

Merk

* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.